Kardemummakaka!

Super god kardemummakaka, denna måste ni testa om ni tycker om kardemumma.

Kardemummakaka!

175grader ca 45min

125 g smör
2 ägg
2 dl socker
5 dl mjöl
1 msk bakpulver
2 tsk malen kardemumma
2 dl mjölk

pärlsocker
1 dl mandel

Smält smöret och häll i mjölken i den. Vispa ägg och socker pösigt.
Blanda mjöl, kardemumma och bakpulver i en bunke.
Varva ner mjölblandningen och mjölkblandningen i äggvispet och rör till en jämn smet.
Häll i en smord och bröad form på ca 24 cm. ( jag hade en vanlig springform den är 28cm, men den blev hög och fin)
Hacka mandeln och strö det över kakan. (jag hoppade dom, har allergi i familjen)
Strö även över pärlsocker.
Grädda i 175 grader i ca 45 min.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback